Friday, July 26, 2013

HIDUP ADALAH SATU PERJALANAN



Semua Orang Percaya Qada & Qadar sudah di tetapkan ke atas kita...
Dan Yakin serta Peracaya bahawa Jodoh, Maut, Hidup, Pertemuan dah tertulis untuk Kita....






Dan Aku..........................

Sesungguhnya aku tidak pernah menolak sesuatu yang baik itu dalam hidup aku...

Tetapi hari ini, aku perlu menguatkan diri dalam menentukan masa depan... yang mana baik untuk keluarga aku sekarang mahupun masa depan keluarga yang bakal di bina nanti...

Tindakan tidak perlu terburu-buru... Perancangan harus Teliti... Keputusan perlu dibuat dengan bijak demi kebaikan kedua pihak...

Ntah mengapa perlu mengambil masa yang lama dlm membuat keputusan... hingga hari ini aku masih memikir adakah tindakan dan keputusan yang dibuat ini adalah pilihan yang tepat atau sebaliknya...

aku selalu berdoa dan memohon petunjuk ilahi agar diberi kekuatan serta petunjukNYA ...

Kenapa tiba-tiba aku diuji sebegini...kenapa aku diduga sebegini... adakah ia baik untuk masa depan ku atau sekadar untuk menguji tahap kemampuan aku serta kesabaran aku dalam hidup... hingga hari ni aku masih dalam kekeliruan... 

sedangkan aku perlu merantau dan mencari rezki yang lebih baik dan sempurna bagi menjamin kehidupan yang lebih teratur dan menjamin masa depan ku dan keluarga.... keliru... aku keliru....!!!

Semoga Allah memberi petunjuk pada ku dan mereka jua agar yang terbaik telah ditetapkan olehMU Ya Allah...

Aku Berserah & Berharap....

~Aku~

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger